zaterdag 1 november 2014

AnMaCreatief challenge 37 - november 2014

De nieuwe maand is begonnen, dus is het tijd voor een nieuwe AnMaCreatief challenge op het Webshop AnMaCreatief blog...

Het thema voor de november-challenge is: Kerst
Je kunt een kaart maken, maar het mag ook een doosje, tasje, home deco of haakcreatie zijn.

Ik heb 2 kerstkaarten als voorbeeld voor de challenge. Deze kaarten heb ik even terug al gemaakt, want ik heb ze als voorbeeld gebruikt tijdens het Crea Weekend in Venray. In Venray hebben mijn lieve vriendin Helen en ik een demo gegeven met Memento inkt, mask stencils en CraftEmotions stempels. We hebben heel veel leuke reacties gekregen, dus een demo is zeker voor herhaling vatbaar!





















Ik zal even kort vertellen hoe ik deze achtergronden gemaakt heb.
Eerst heb ik met de Memento inkt en behulp van de Joy! daubers een gevlekte achtergrond gemaakt. Ik heb voor iedere kleur inkt een aparte dauber. De Memento inkt is inkt op waterbasis, maar is watervast als het droog is. 
Toen de gevlekte achtergrond klaar was heb ik een mask stencil op het papier gelegd. Met een dauber ben ik toen over het mask stencil gegaan om zo de sterren op het papier te maken.





















De ster heb ik gemaakt met de Collectable Star van Marianne Design. Het CraftEmotions clearstempel 5 Point Star Text Christmas past precies in de middelste ster van de Collectable (het kleine ster stempel past in de kleinste Collectable).

Als basis voor mijn kaarten heb ik het CraftEmotions cardstock Krijtwit gebruikt. Het zwarte cardstock is ook kraft cardstock van CraftEmotions.


Gebruikte materialen:

-CraftEmotions kraft cardstock Krijtwit 30,5x50,5
-CraftEmotions kraft cardstock Zwart 30,5x30,5
-CraftEmotions kraft cardstock Krijtwit A5
-CraftEmotions kraft cardstock Zwart A5
-CraftEmotions mask stencil Stars
-Memento inkt ME404 Angel Pink
-Memento inkt ME506 Sweet Plum
-Memento inkt ME602 Teal Zeal
-Memento inkt ME900 Tuxedo Black
-Memento inkt ME902 Gray Flannel
-Marianne Design Collectable COL1360-Star
-CraftEmotions clearstempel 5 Point Star Text Christmas
-Joy! daubers

Dit is de prijs die je kunt winnen met deze challenge:






















Marianne Design Collectable-Star

De challenge loopt tot en met 30 november.

Doe jij ook gezellig mee met deze challenge? Voeg dan je creatie toe aan Mister Linky op het Webshop AnMaCreatief blog.

Neem ook eens een kijkje op de blogs van mijn Design Team dames om hun supermooie creaties te bekijken.

Een fijn weekend!


4 opmerkingen:

  1. Lieve Anne-Marije

    Een echte Anne-Marije-Kerstkaart, helemaal in jouw stijl.
    Erg mooi gemaakt.

    Liefs van je Granny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Granny heeft gelijk hoor, echt helemaal in je eigen stijltje. Jij bent in ieder geval sneller met de kerstkaarten dan dat ik ben, Ik moet nog beginnen Pfff.Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kaarten zijn prachtig, Anne-Marije! Ik blijf het heel mooi vinden zoals je de achtergrond maakt. Wat grappig dat die sterren zo goed bij elkaar passen. Het effect is erg mooi.
    Liefs, Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze natuurlijk al in het echie mogen zien; dan zijn ze nog mooier en sprekender van kleur. Toppie gedaan en ontzettend gaaf dat de sterren zo mooi combineren. liefs, helen

    BeantwoordenVerwijderen